poniedziałek, 7 sierpnia 2017

przepis na ciasto - tiramisu

SKŁADNIKI: 

250 g podłużnych biszkoptów
50 g cukru pudru
500 g serka mascarpone
4 jaja
6 łyżek likieru Amaretto
250 ml kawy espresso 


PRZYGOTOWANIE:

Oddzielamy żółtka od białek. Następnie żółtka ucieramy z cukrem na delikatną masę. Dodajemy stopniowo serek mascarpone i delikatnie miksujemy. Kolejnym krokiem jest dodanie białek do zmiksowanej masy. Pamiętajcie, aby wymieszać szpatułką, nie mikserem. Parzymy kawę i przelewamy do szerokiego naczynia, aby wygodnie maczało się biszkopty. Po ostygnięciu kawy dolewamy likier Amaretto. Biszkopty zanurzamy szybkim ruchem, tak aby nie rozmiękły. Najlepiej z obu stron. Do wcześniej przygotowanego naczynia - prostokątnego, układamy biszkopty na całej powierzchni. Następnie wykładamy masę i wyrównujemy. Na masie układamy kolejną warstwę biszkoptów zanurzonych w kawie i likierze, a na wierzch masa. Tak przygotowane ciasto wkładamy do lodówki na około 4-5 godzin. Przed podaniem należy oprószyć kakao. 

15 komentarzy:

  1. Ale pięknie wygląda! Koniecznie muszę spróbować zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto jest bardzo proste w wykonaniu, także polecam ;)

      Usuń
  2. Uwielbiam tiramisu, a to wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Madziu wspaniałe ciasto ja robiłam z truskawkami http://moje-wyroby.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z truskawkami jeszcze nie jadłam, ale narobiłaś apetytu ;)

      Usuń
  4. Nigdy nie mialam odwagi zrobic sama chociaz uwielbiam .....teraz dalas mi powod ,zeby zrobic :) dziekuje i pozdrawiam Renata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że wobec tego skusisz się i przygotujesz ;) Pozdrowionka :)

      Usuń
  5. Taką klasyczną wersję tego deseru lubię najbardziej. Chociaż nie przepadam za Amaretto, to bez niego to już nie to samo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, bez Amaretto to już nie to samo. Polubiłam to ciasto dzięki mojej koleżance, która przygotowuje je perfekcyjnie ;)

      Usuń
  6. Wygląda wspaniale :) Oj uwielbiam domowe ciasta ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam tiramisu chociaż u mnie w domu to ciasto popisowe mojego męża ☺

    OdpowiedzUsuń
  8. No to mi teraz narobiłaś smaka! Uwielbiam to ulubione ciasto pracodawców (tyrajmisiu) ;) Przy najbliższej wizycie u rodziców poproszę mamę o jej popisowe wykonanie <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie dość że wygląda świetnie to jeszcze pewnie tak smakuje!

    wszystkoooiinicc.blogspot.com

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń