poniedziałek, 9 listopada 2015

chai latte.

Nie wiem kiedy to się stało, ale Chai latte rozkochało mnie w sobie na maksa! Pierwszy raz spróbowałam w Costa Coffee i tak się zauroczyłam, że za każdym razem kiedy wracałam... decydowałam się tylko na Chai. 
Aby nie zbankrutować przez zbyt częste wizyty w kawiarniach, postanowiłam sprezentować sobie Chai do domowego zacisza. Zdecydowałam się na smak mango i czekoladę. Drink Me Chai jest mieszanką herbaty, mleka i przypraw. Mnie najbardziej smakuje w zestawieniu z kawą. Jest to wspaniała alternatywa dla osób, które nie do końca lubią gorzki smak kawy. Można również przyrządzić z samym mlekiem, bądź gorącą wodą. 
Możliwości jest wiele, każdy znajdzie dla siebie idealny smak. Gorąco Wam polecam, wśród bliskich znalazłam już wielu zwolenników tych wyszukanych smaków!

Jeśli zdecydujecie się na zakup, to polecam Wam Coffeedesk. Przesyłki w eskpresowym tempie i uroczy kocur... ;)

Przedstawiam Wam moją propozycję podania:


Na początek najważniejsze - wybieramy smak ;)

Następnie zaparzamy kawę i dosypujemy 3 czubate łyżeczki Chai. Wszystko dokładnie mieszamy.


Podgrzewamy mleko, które spieniamy, aby uzyskać jeszcze lepszy, delikatniejszy smak.


Spienione mleko dolewamy do mieszanki kawy z przyprawami. Gotowe!


Nie zapomnijcie o równie ważnym wyborze, jakim jest kubek w którym będziecie kosztować Chai, gdyż zdecydowanie dodaje to walorów smakowych ;)


Pycha! 


fot. Michał Szymański

12 komentarzy:

  1. Musze koniecznie sprobowac, bo dotychczas nie miałam okazji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jestem pewna, że Ci zasmakuje ;) daj znać jak wrażenia po degustacji ;)

      Usuń
  2. Ja uwielbiam chai latte pod każdą postacią! Byle z mlekiem kokosowym lub migdałowym :) Zawsze kupuję w CH, ale w domu też chętnie zrobiłabym sobie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mam sprzymierzeńców w tej miłości do Chai ;)))

      Usuń
  3. Nie miałam okazji spróbować, ale myślę że mogłoby mi zasmakować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy ta chai latte o smaku mango smakuje tak jak ta w costa cofee? Szukam -narazie bezskutecznie odpowiednika:). I jeszcze jedno pytanie - o kaloryczność tego czegoś;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mango w Costa kryje się pod nazwą Tukan ;) I jest robione właśnie na bazie tego samego chai latte, które prezentuje ;) Natomiast czekoladowe jest pod nazwą Żółw ;) Jeśli chodzi o kaloryczność, to na opakowaniu podają 90 kal na szklankę - przy trzech łyżeczkach :)

      Usuń
  5. Kawa mango, ja dobrze widzę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to mieszanka słodkiej herbaty, przypraw i mango, które możemy np. dodać do kawy ;)

      Usuń
  6. Nigdy nie piłam chai latte, muszę wreszcie spróbować :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*

    OdpowiedzUsuń