czwartek, 23 listopada 2017

biurowy look - jakich błędów nie popełniać, aby traktowano nas profesjonalnie.

1. Nie pokazuj zbyt wiele.

Głęboki dekolt, minispódniczka... takie elementy stroju są zbyt wyzywające do pracy. Ubierając się w ten sposób nie budujemy wizerunku profesjonalistki, wręcz przeciwnie. Pamiętaj, że odpowiednia długość spódnicy powinna być tuż przed kolano bądź do kolana.

2. Glamour. 

Błyszczące ubrania, brokat, ćwieki bądź nadmiar biżuterii, to nie jest dobry wybór do biura. Zbyt odważnie i przebojowo. Takie akcenty zostaw na wieczorne wyjścia. 

3. Mocny makijaż. 

Ostro wymalowane oczy i usta prezentują się znakomicie w wieczornym wydaniu. Podczas godzin pracy, taki makijaż jest zbyt ekstrawagancki. Delikatnie podkreślone oko i subtelnie muśnięte usta będą idealnie prezentowały się w ciągu dnia. Warto podkreślić, że brak makijażu jest również nietaktem, gdyż można zostać odebranym jako osoba zaniedbana.

4. Perfumy. 

Zbyt intensywne zapachy mogą przeszkadza wielu osobom podczas pracy. Nie każdy jest miłośnikiem słodkich bądź orientalnych, wyrazistych zapachów. W ten sposób niepotrzebnie możemy zniechęcić współpracownika do siebie, a nie o to chodzi w pracowniczym życiu. 

5. Manicure. 

Dłonie to nasza wizytówka, która zawsze jest na widoku. Nie wybieraj do pracy ekstrawaganckich kolorów bądź wzorków, od których można dostać oczopląsu. Tipsy również nie są mile widziane. 

6. Widoczna bielizna. 

Takie elementy jak np. stanik, który jest widoczny pod bluzką mogą być bardzo rozpraszające i działać nieprzychylnie na biurowy wizerunek. Przezroczysta bluzka będzie niemile widziana w biurowych klimatach. Jeśli zakładasz białą koszulę, to pamiętaj o cielistym staniku. Będzie zdecydowanie mniej widoczny a nawet wcale. Ewentualnie włóż pod spód cienki top.

7. Włosy. 

Biznesowy wizerunek będzie zdecydowanie na plus, kiedy Twoje włosy będą również wypielęgnowane. Widoczny odrost jest dużym zaniedbaniem i wygląda bardzo nieestetycznie tak samo jak nieumyte włosy. Dbaj o nie na równi z całą resztą. 

8. Buty. 

Wysokie szpilki dodają każdej kobiecie szyku i elegancji. Jednak nie należy przesadzać z wysokością obcasa. Powinny mieć również zakryte palce i najlepiej, kiedy są ze skóry, a nie tekstylne. Czółenka na niewysokim słupku będą idealnym rozwiązaniem.

9. Tatuaże i kolczyki. 

Mogą być traktowane jako atrybut buntowniczej natury. W pracy nie chcemy, aby uważano nas za niepokornych. Lepiej je zakryć i nie emanować nimi zbyt nachalnie.

10. Kolory i rozmiar. 

Stonowane i klasyczne kolory będą najlepiej się prezentowały w biurowym looku. Czerń, granat, biel i szarość. Unikaj brązu, który jest dość wymagającym kolorem. Może źle wpływać na koloryt Twojej cery, dzięki niemu możesz wyglądać na zmęczoną i starszą.

Pamiętajmy, że ubiór bardzo dużo o nas mówi. Dzięki niemu wyrażamy szacunek naszemu rozmówcy. Myślę, że są to na tyle uniwersalne zasady, że warto je przestrzegać niezależnie od tego czy w firmie, w której pracujemy narzucony jest ścisły dress code. 

Dodałybyście coś do mojej listy?

23 komentarze:

  1. Idealna lista. Powiem, ze sama na swojej skorze przezylam kilka punktow dlatego wiem jak wazne jest pierwsze wrazenie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, pierwsze wrażenie dla wielu jest bardzo istotne i później "idzie" za nami przez wiele lat... ;)

      Usuń
  2. Idealna lista dla każdego kto zamierza rozpocząć pracę w biurze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, myślę że jak najbardziej może być pomocna ;)

      Usuń
  3. Coś na ten temat wiem :) Od wielu lat pracuję w biurze i te wszystkie punkty muszę przestrzegać :) Na początku było ciężko się przestawić, ale z czasem moja szafa została wypełniona odpowiednimi ubraniami do pracy :)
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważniejsze, żeby zmierzać w dobrym kierunku ;) Z czasem takie nawyki i dobry smak przychodzą same ;) Pozdrowionka ;)

      Usuń
  4. Dokładnie tak! Praca to nie rewia mody a naszą osobowość i styl można przemycać w akcentach ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słuszne spostrzeżenie, dodatki mogą wiele zdziałać i podkreślić nasz styl ;)

      Usuń
  5. Ja dodałabym jeszcze do tej listy: ubrania w odpowiednim rozmiarze :) Nawet najbardziej elegancki, stylowy i markowy kostium czy garnitur będzie prezentował się strasznie, gdy będzie w złym rozmiarze. Nie ma nic gorszego niż zbyt ciasne żakiety, otwierające się na brzuchu koszule czy wiszące na ramionach marynarki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bati też uważam to za bardzo istotny element. Jest to jedna z gorszych rzeczy, kiedy coś jest zbyt obcisłe, za krótkie... nie wspominając o rozpinających się guzikach ;)

      Usuń
  6. Super lista, naprawdę nie wiem, co jeszcze do niej dodać! Zdecydowania klasyka i umiar to najlepsze rozwiązanie do biura. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobrze że u mnie nie ma dress code'u. Oszalałabym chyba xD
    Nie lubię jak ktoś mi coś narzuca..:)

    www.justcleo.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie lubię... ale myślę, że czasami warto spojrzeć na to z innej strony i aby czuć się komfortowo, to dobrze jest zaakceptować pewne normy ;)

      Usuń
  8. Tak. I wydaje się oczywiste, niestety tak jak piszesz często spotykamy się z tym, że jednak nie dla wszystkich. A warto zadbać o szacunek i profesjonalizm, swoją wiedzą, umiejętnościami oraz wizerunkiem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie... fajnie kiedy wiedza, szacunek i odpowiedni wygląd składają się w jedną całość. Czasami małe zaniedbanie, może przekreślić wiele zawodowych dróg :)

      Usuń
  9. Cieszę się, że w mojej pracy takie kanony nie do końca obowiązują. Mam wyluzowanych szefów i przewagę kobiet w biurze. Krótkie spodenki w lato i czerwone paznokcie nie wzbudzają kontrowersji.

    OdpowiedzUsuń
  10. dodałabym ogólną schludność - ładne, dobrze skrojone eleganckie spodnie, ale z ubłoconymi nogawkami, albo zniszczone szpilki potrafią zepsuć całą stylizację i bardzo rzucać się w oczy.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dobre zestawienie wszystkich podstaw w jednym miejscu. Oczywiście zgadzam się i popieram ;)
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń