niedziela, 24 kwietnia 2016

małe przyjemności.


Czerpanie przyjemności z najmniejszych rzeczy jest wyjątkowym uczuciem. W dzisiejszym świecie tak ciężko doceniamy rzeczy, które na pozór nie wywołują szybszego bicia serca. Mało osób jest w stanie czerpać radość z codzienności. Często nasze grafiki wypełnione są po brzegi i nie jesteśmy w stanie docenić uśmiechającego się słońca za oknem, czy też pierwszych pąków na drzewach. Sama nie dostrzegałam wcześniej takich prozaicznych spraw, ale nauczyłam się tego i teraz sprawiają mi wiele radości w życiu. Nie zawsze musimy wygospodarować kilka dni urlopu i pokonać setki kilometrów, by odprężyć się i naładować baterie. Taki stan może dać nam pobudka w sobotni poranek i kawa na tarasie, gdzie panuje spokój i cisza, a reszta świat jest otulona jeszcze snem. Każdy może odnaleźć takie przyjemności w innych dziedzinach życia codziennego, to co mnie zachwyca i relaksuje, dla Ciebie może okazać się prozaiczne.

Moje ostatnie małe przyjemności...

Smakowita Ella - cudowne produkty i przepyszne jedzenie, które pokochacie Ty i Twoje ciało. Książka od pewnego czasu migała mi w sieci dość często, więc postanowiłam sprawić sobie prezent i zamówiłam. Jest wydana tak pięknie i smakowicie, że uważam to za bardzo dobry wybór. Jak się okazuje dieta roślinna i bezglutenowa wcale nie musi być nudna. Dania są przepyszne i szybkie w przygotowaniu - czyli to co cenię sobie w kuchni najbardziej. Mam nadzieję, że niebawem uda mi się podzielić z Wami jakimś przepisem.

Herbata - to, że jestem fanką herbat zapewne zauważyliście już wcześniej. Warto jest przysiąść na dłuższą chwilę i delektować się smakiem i aromatem herbaty, aniżeli wypić szybko kubek gorzkiego naparu.

Kwiaty - sam ich widok jest dla mnie relaksujący i potrafię zachwycać się nimi przez długie chwile. Kiedy mamy w domu choćby najmniejszy akcent roślinności, od razu robi się przyjemniej. Natura potrafi zmienić nasze wnętrze w przytulny kącik.

Muzyka - czy znacie Spotify? Jest to serwis muzyczny, w którym możemy odkryć takie kompozycje, które na co dzień są rzadko udostępniane w sieci czy też w radio. Uwielbiam odtwarzać ten program na telefonie przy domowych, codziennych obowiązkach. Możemy wybierać muzykę w zależności od naszego nastroju, pory dnia bądź okazji. Zapraszając znajomych na kolację o meksykańskim smaku, uruchamiamy w aplikacji "Chips and Salsa" i tworzymy odpowiedni klimat naszym tematycznym spotkaniem. Czy to udogodnienie nie jest wspaniale?

Dajcie znać jakie Wam małe przyjemności poprawiają nastrój.

28 komentarzy:

  1. Zdecydowanie coraz więcej ludzi zapomina się cieszyć z małych rzeczy niestety. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świat pędzi tak szybko, że ludzie zatracają się w swoich obowiązkach i nie mają czasu na drobne przyjemności. Chyba do każdego przychodzi taki moment prędzej czy później, gdzie jednak zwalnia na chwilę i dostrzega to, co wcześniej było niezauważalne... ;) dobrego dnia :)

      Usuń
  2. Fani herbaty łączmy się! <3

    OdpowiedzUsuń
  3. muzyka na każdą pogodę najlepsza ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie umiałabym żyć bez muzyki :)
    Pozdrawiam serdecznie, Juliet Monroe KLIK :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie te małe przyjemności sprawiają, że czujemy się szczęśliwi w każdej chwili, a jednak najmniej je doceniamy. Nie celebrujemy tego. Jemy bo musimy, pijemy bo musimy, pracujemy bo musimy. Tak niewiele trzeba, aby zamienić zwykłą czynność w coś przyjemnego. Moją małą przyjemnością jest przygotowywanie pięknego, zdrowego śniadania. Dbam wtedy o jego wartość odżywczą, ale i prezentację, abym mogła z przyjemnością celebrować jego spożycie :) Idę po herbatę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że nie tylko ja doceniam takie drobnostki ;) Też lubię przygotowywać posiłki, tak aby dobrze się prezentowały ;) Dobrego dnia :)

      Usuń
  6. O świetny post! :-) Moje małe przyjemności to książka, filiżanka pysznej herbaty, stary kultowy film :-) Najczęściej 'Śniadanie u Tiffaniego' :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. <3 idealne przyjemności :) dodałabym jeszcze jakiś smakowity i zdrowy deser :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Zaciekawiła mnie ta książka

    OdpowiedzUsuń
  9. a ja o tej książce pierwsze słyszę.
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli będziesz miała możliwość, to zajrzyj do niej, bo naprawdę jest wiele smakowitych dań ;)

      Usuń
  10. Kwiaty umilają mi każdą chwilę dnia :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dokładnie to ujęłaś, małe przyjemności a dają tyle szczęścia
    http://kamilaocieczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. moją małą przyjemnoscią i największą słaboscią jest czekolada z toffi :/ przepadam, gdy jest obok mnie

    kolejne dwie małe przyjemnosci to moje kochane psiaki, które dają mi tyle szczęscia i bezwarunkowej miłosci, że nikt mi nie powie, że pies to nie największy przyjaciel człowieka

    i tak książki - na majówkę mam naszykowane dwie "grunt pod nogami" x. Jana Kaczkowskiego oraz "biografia niezwykła - Jan Kulczyk" :)

    pięknej majówki Madzik :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekolada <3 Muszę zajrzeć do tych książek o których piszesz ;) Buziaki ;)

      Usuń
  13. Książka Elli intryguje również mnie. Podziel się jakimś przepisem na spróbowanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niebawem coś się pojawi, także zapraszam gorąco ;)

      Usuń